Projekt interdyscyplinarny

Jak wyprowadzić Argentynę z kryzysu?

Źródło zdjęcia: https://www.bloomberg.com/

Cel projektu

Celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej wśród młodzieży szkół średnich, rozbudzanie postaw przedsiębiorczych oraz doskonalenie umiejętności analizy zjawisk zachodzących w gospodarce i mających wpływ na zachowania przedsiębiorcze.

Celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej wśród młodzieży szkół średnich, rozbudzanie postaw przedsiębiorczych oraz doskonalenie umiejętności analizy zjawisk zachodzących w gospodarce i mających wpływ na zachowania przedsiębiorcze.

Dlaczego warto?

Integracja wiedzy z czterech szkolnych przedmiotów doprowadzi do głębszego zrozumienia przyczyn kryzysów gospodarczych i poszerzenia wiedzy, nie tylko ekonomicznej. 

Uczniowie poznają kontekst historyczny i potencjał gospodarczy Argentyny, a poprzez analizę wskaźników ekonomicznych pogłębią umiejętność odczytywania danych statystycznych z wykresów.

Integracja wiedzy z czterech szkolnych przedmiotów doprowadzi do głębszego zrozumienia przyczyn kryzysów gospodarczych i poszerzenia wiedzy, nie tylko ekonomicznej. 

Uczniowie poznają kontekst historyczny i potencjał gospodarczy Argentyny, a poprzez analizę wskaźników ekonomicznych pogłębią umiejętność odczytywania danych statystycznych z wykresów.

O projekcie

Podstawowe informacje o projekcie:

  • projekt trwa 8 tygodni (to nasza rekomendacja, ale szkoła decyduje o tym we własnym zakresie) ;
  • przygotowaliśmy szczegółowe scenariusze 20 lekcji związanych z tematyką projektu (6 lekcji biz, 5 lekcji historii, 5 lekcji geografii i 4 lekcje matematyki);
  • w przeprowadzenie projektu w szkole muszą zaangażować się nauczyciele biz, geografii, historii i matematyki; potrzebny jest też nauczyciel – koordynator czuwający nad przebiegiem prac;
  • proponowana formą zakończenia projektu i prezentacji wyników pracy uczniów jest przygotowanie krótkiego filmu lub prezentacji, w których zostanie zawarta odpowiedź na pytanie: “Jak wyprowadzić Argentynę z kryzysu?”.

Podstawowe informacje o projekcie:

  • projekt trwa 8 tygodni (to nasza rekomendacja, ale szkoła decyduje o tym we własnym zakresie) ;
  • przygotowaliśmy szczegółowe scenariusze 20 lekcji związanych z tematyką projektu (6 lekcji biz, 5 lekcji historii, 5 lekcji geografii i 4 lekcje matematyki);
  • w przeprowadzenie projektu w szkole muszą zaangażować się nauczyciele biz, geografii, historii i matematyki; potrzebny jest też nauczyciel – koordynator czuwający nad przebiegiem prac;
  • proponowana formą zakończenia projektu i prezentacji wyników pracy uczniów jest przygotowanie krótkiego filmu lub prezentacji, w których zostanie zawarta odpowiedź na pytanie: “Jak wyprowadzić Argentynę z kryzysu?”.

Zalety

Jakie są zalety?

  • nauczyciele otrzymują scenariusze gotowych lekcji do przeprowadzenia i wskazówki pracy projektowej;
  • uczniowie przeanalizują kilka kryzysów gospodarczych i zastanowią się nad ich przyczynami. Zastanowią się nad rolą państwa oraz skutecznością przeprowadzonych działań. Dowiedzą się (liczymy na to!), jakie są narzędzia hamowania inflacji i jakie są sygnały ostrzegawcze zbliżającego się kryzysu;
  • połączycie wiedzę z czterech szkolnych przedmiotów i zaangażujcie się w rozwiązanie rzeczywistego problemu!
  • I przede wszystkim wdrożycie elementy kształcenia INTERDYSCYPLINARNEGO w swojej szkole.

Jakie są zalety?

  • nauczyciele otrzymują scenariusze gotowych lekcji do przeprowadzenia i wskazówki pracy projektowej;
  • uczniowie przeanalizują kilka kryzysów gospodarczych i zastanowią się nad ich przyczynami. Zastanowią się nad rolą państwa oraz skutecznością przeprowadzonych działań. Dowiedzą się (liczymy na to!), jakie są narzędzia hamowania inflacji i jakie są sygnały ostrzegawcze zbliżającego się kryzysu;
  • połączycie wiedzę z czterech szkolnych przedmiotów i zaangażujcie się w rozwiązanie rzeczywistego problemu!
  • I przede wszystkim wdrożycie elementy kształcenia INTERDYSCYPLINARNEGO w swojej szkole.

Materiały

Karta projektu do pobrania

Pobierz scenariusze lekcji

Karta projektu do pobrania

Pobierz scenariusze lekcji

Promuj edukację ekonomiczną młodzieży i zaangażuj uczniów w rozwiązanie rzeczywistego problemu!

Zobacz jakie rozwiązania wypracowali uczniowie

Projekt dofinansowany przez Fundację Empiria i Wiedza w programie “Kierunek Sukces” – II Edycja

Projekt dofinansowany przez Fundację Empiria i Wiedza w programie “Kierunek Sukces” – II Edycja