Projekt interdyscyplinarny

Praca a zysk

Cel projektu

Celem projektu jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu złożonych zależności między pracą a jej opłacalnością, między pracą, zarobkami i wartością pracy w kontekście osobistym, zawodowym i społecznym, a także w rozwijaniu umiejętności podejmowania świadomych decyzji zawodowych.

Celem projektu jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu złożonych zależności między pracą a jej opłacalnością, między pracą, zarobkami i wartością pracy w kontekście osobistym, zawodowym i społecznym, a także w rozwijaniu umiejętności podejmowania świadomych decyzji zawodowych.

Dlaczego warto?

Warto pokazać nastolatkom PRAKTYCZNĄ edukację, przygotowującą do wejścia w dorosłość. Wierzymy, że rozmowy o pracy pomagają im zrozumieć, jakie możliwości mają, jak różne ścieżki zawodowe mogą wpływać na ich życie oraz jak ważne jest planowanie przyszłości.

Może to też pomóc im w wyborze kierunku studiów lub specjalizacji. Chcemy, aby młodzi ludzie zrozumieli, że praca to nie tylko sposób na zarabianie pieniędzy, ale także na REALIZACJĘ SIEBIE, rozwijanie umiejętności i podejmowanie odpowiedzialnych decyzji.

Chcemy, żeby wiedzieli, że praca daje poczucie celowości, satysfakcji i spełnienia.

Warto pokazać nastolatkom PRAKTYCZNĄ edukację, przygotowującą do wejścia w dorosłość. Wierzymy, że rozmowy o pracy pomagają im zrozumieć, jakie możliwości mają, jak różne ścieżki zawodowe mogą wpływać na ich życie oraz jak ważne jest planowanie przyszłości.

Może to też pomóc im w wyborze kierunku studiów lub specjalizacji. Chcemy, aby młodzi ludzie zrozumieli, że praca to nie tylko sposób na zarabianie pieniędzy, ale także na REALIZACJĘ SIEBIE, rozwijanie umiejętności i podejmowanie odpowiedzialnych decyzji.

Chcemy, żeby wiedzieli, że praca daje poczucie celowości, satysfakcji i spełnienia.

O projekcie

Podstawowe informacje o projekcie:

  • projekt trwa 8 tygodni (to nasza rekomendacja, ale szkoła decyduje o tym we własnym zakresie);
  • przygotowaliśmy szczegółowe scenariusze 18 lekcji związanych z tematyką projektu (5 lekcji biz, 5 lekcji historii, 4 lekcje geografii i 4 lekcje matematyki);
  • w przeprowadzenie projektu w szkole muszą zaangażować się nauczyciele biz, geografii, historii i matematyki; potrzebny jest też nauczyciel – koordynator czuwający nad przebiegiem prac;
  • efektem pracy uczniów w projekcie jest “Teczka projektu”. Uczniowie i uczennice gromadzą karty pracy, zadania, ćwiczenia i refleksje, nad którymi pracują na różnych lekcjach w ramach projektu
  • proponujemy odbycie lekcji podsumowującej, której celem będzie stworzenie uczniom i uczennicom przestrzeni do podzielenia się wrażeniami, zdobytą wiedzą oraz umiejętnościami i refleksjami na temat pracy podczas projektu.

Podstawowe informacje o projekcie:

  • projekt trwa 8 tygodni (to nasza rekomendacja, ale szkoła decyduje o tym we własnym zakresie);
  • przygotowaliśmy szczegółowe scenariusze 18 lekcji związanych z tematyką projektu (5 lekcji biz, 5 lekcji historii, 4 lekcje geografii i 4 lekcje matematyki);
  • w przeprowadzenie projektu w szkole muszą zaangażować się nauczyciele biz, geografii, historii i matematyki; potrzebny jest też nauczyciel – koordynator czuwający nad przebiegiem prac;
  • efektem pracy uczniów w projekcie jest “Teczka projektu”. Uczniowie i uczennice gromadzą karty pracy, zadania, ćwiczenia i refleksje, nad którymi pracują na różnych lekcjach w ramach projektu
  • proponujemy odbycie lekcji podsumowującej, której celem będzie stworzenie uczniom i uczennicom przestrzeni do podzielenia się wrażeniami, zdobytą wiedzą oraz umiejętnościami i refleksjami na temat pracy podczas projektu.

Zalety

Jakie są zalety?

  • nauczyciele otrzymują scenariusze gotowych lekcji do przeprowadzenia i wskazówki pracy projektowej;
  • rozmowy o pracy i zyskach z pracy rozwijają u uczniów świadomość finansową. Uczniowie dowiadują się, jak naliczać podatki od różnych umów, jakie są różnice między umową o pracę a umową o dzieło. Pojawiają się też refleksje na temat założenia własnej firmy … To ważne umiejętności, które mogą się przydać w dorosłym życiu!
  • połączycie wiedzę z czterech szkolnych przedmiotów i zastanowicie się nad stosunkiem społeczeństw do pracy na przestrzeni dziejów
  • i przede wszystkim wdrożycie elementy kształcenia INTERDYSCYPLINARNEGO w swojej szkole.

Jakie są zalety?

  • nauczyciele otrzymują scenariusze gotowych lekcji do przeprowadzenia i wskazówki pracy projektowej;
  • rozmowy o pracy i zyskach z pracy rozwijają u uczniów świadomość finansową. Uczniowie dowiadują się, jak naliczać podatki od różnych umów, jakie są różnice między umową o pracę a umową o dzieło. Pojawiają się też refleksje na temat założenia własnej firmy … To ważne umiejętności, które mogą się przydać w dorosłym życiu!
  • połączycie wiedzę z czterech szkolnych przedmiotów i zastanowicie się nad stosunkiem społeczeństw do pracy na przestrzeni dziejów
  • i przede wszystkim wdrożycie elementy kształcenia INTERDYSCYPLINARNEGO w swojej szkole.

Materiały

Karta projektu do pobrania

Pobierz scenariusze lekcji

Karta projektu do pobrania

Pobierz scenariusze lekcji

Promuj edukację ekonomiczną młodzieży i zaangażuj uczniów w praktyczną edukację!

Projekt dofinansowany przez Fundację Empiria i Wiedza w programie “Kierunek Sukces” – II Edycja

Projekt dofinansowany przez Fundację Empiria i Wiedza w programie “Kierunek Sukces” – II Edycja